Sticka sticka sticka

Länge sedan jag skrev något så vi får väl se om någon hittar hit efter mitt uppehåll. Kan nog inte lova att jag kommer att bli flitigare på att skriva men jag har haft gott om ledig tid i över en vecka nu, så vi får väl se..

Känns lite sådär att inte få jobba men efter några dagar på soffan så tog jag mig till garnboden och köpte strumpstickor och garn. Så lite gott har den lediga tiden gjort, numera kan jag sticka sockor! Trodde det skulle vara mycket svårare och ohanterbart att lära sig men nu är jag inne på socka nummer fyra och kan knappt lägga ifrån mig stickningen. Har blivit något besatt och blir riktigt stolt är jag när jag ser resultatet, alla är kanske inte så intresserade av mina sockor men det är det enda som är i tankarna just nu.. Det var så jag hittade tillbaka till bloggen dessutom, kan nog inte posta fler statusuppdateringar med stickning som tema nu tänkte jag men ville ändå skryta lite ^^

Snart är tvillingen till sockan här under klar, jag gillar raggi-garnet som ger den schyssta randiga effekten utan att jag behöver byta garn. Bara lite svårt att få två precis likadana sockor men vad gör det?


Blir nog många stickprojekt den här hösten/vintern, hoppas bara inte jag lägger alla mina pengar på garn nu när jag får så dåligt med jobb. I så fall hittar ni mig på någon marknad till jul med sockor till salu, kanske är det ändå dags för karriärsbyte nu när bemanningen sviker..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, det blir jättefint ju! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback