Högskolan

Idag när S sitter och sista minuten pluggar blev jag sugen på högskolan, inte på själva sista minuten-paniken men på att ha något att läsa om. Att utvecklas. Jag vill också fylla bokhyllan med massa intressanta böcker.
Jag vet att jag kollat flera gånger efter olika kurser som kan verka intressanta men jag har varit inriktad på att det måste vara helfart och 30hp. Helt fel linje, bättre att leta efter den rätta känslan... nu kikade jag på "sen anmälan"möjligheten och hittade tre nya kurser att söka(varav bara den ena har 30hp i helfart).
Det lärande barnet - dialog Reggio Emilia, 30 högskolepoäng
Genus i förskola och skola I, 7,5 högskolepoäng
Hälsostödjande samtal - ett verktyg för gott bemötande, 7,5 högskolepoäng

Blev ganska sugen måste jag säga, vore kanske skönt med dom två små kurserna.. bara att ha något att pyssla med brevid jobbet (som vill ha mig mer och mer sällan).

Jag ska söka mig till föskolepoolen nu, har skickar efter begäran om utdrag från polisens register.. som iofs kommer vara tomma men de måste följa med ansökan om att jobba inom förskolan. förskolan och särskolan hoppas jag på att få vikariera lite inom. Vore kul med nya erfaranheter, speciellt när jag vill söka till lärarprogrammet nästa höst. Ja, idag känner jag inspiration för att komma vidare!

Har varit på biblan och letat stickböcker med, men allt nytt och fräsht verkar vara utlånat och reserverat.. kanske får önska mig en bok i julklapp.. en med enkla och inspirerande mönster.. mycket sjalar och sockor ;) Hinner kanske köpa någon innan jul, men jag försöker hålla i pengarna nu iaf tills jag vet att jag får jobba något.
Ska bli mysigt med jul, jag längtar efter glögg och pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback