Ensam hemma



I helgen har min sambo varit bortrest och jag har varit ensam hemma.

Två uppdrag hade jag att både påböjra och slutföra dessa dagar, sticka ett par sockar och baka kakor, mamma fyller nämligen år på måndag.
Sockorna blir presenten och kakorna hjälper jag till med då hon själv är i Stockolm denna helg.
Stickningen påbörjade jag på torsdagen men fick repa upp allt då den såg för liten ut, så jag började om på fredagen och blev just klar med paret sockor för några minuter sedan.

Detta är mitt tredje par hittils men det första som är till någon annan än mig, min mamma har bara lite större fötter än mig men det är ganska svårt när man måste chansa fram måtten, hur överraskad blir man om någon har frågat om mått på foten? Jag hoppas de kommer att passa.



Kakorna som gjordes på lördagen gick också sådär till en böjran, jag bakar sällan hårda kakor men tänkte att jag fick göra ett försök om jag ska ha kakor som håller sig goda till på måndag..



Försök nummer ett gick åt skogen, jag gjorde dumlekakor som jag glömde titta till i ugnen. Litade på tiden som stod i kokboken och kakorna blev förstörda... Aldrig kul när man lagt ner massa tid och kladd till ingen nytta.
Fick börja om helt enkelt och då gick det bättre men suget på att göra en till kaksort var lite försvunnet.
Men idag med ny energi på förmiddagen så bakades chokladsnittar som blev riktigt goda faktiskt.



Sen på eftemiddagen blev det kakbjudning hos Johanna trappan ner ^^ tjejmys med spel och massvis med kakor!
Det känns som jag har hunnit med lagom mycket i helgen, lite stress över sockorna men själva stickningen i sig är ju ganska avkopplande =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback