Muffinbak

Imorgon fyller min fina man år så då blir det knyt fika i parken. Därför började denna dagen med muffinbak..

En sats med chokladmuffins enligt receptet på denna sidan; http://vegetariskt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8fca3f18-56b1-47be-9ffe-bb6e9b18b781

225 grader - 15 minuter i mitten utav ugnen

100 g mjölkfritt margarin
2½ dl socker
2½ dl soyamjölk
3 dl mjöl
2½ tsk bakpulver
½-1 dl kakao

riktigt fina blev dom, sen kom sebastian hem från affären med apelsiner så då gjorde jag efter samma recept plus finrivet skal från en apelsin och den utpressade saften från den.
Tog lite extra mjöl eftersom det blev mer vätska. Det blev totalt 24 st men hade lätt kunnat bli några extra men jag hade en muffinplåt med 12 formgropar som fick bestämma antalet..

Nu återstår det att se hur dom smakar, vet inte om jag ska tjuvsmaka lite eller vänta tills morgondagens bjudning. (smeten smakade bra iaf!)

Jag har varit ledig hela veckan och det är superskönt! Mycket fix hemma men även sköna utestunder..
Igår tog jag mitt första dopp efter en stund med korsord och sol på stranden. Lite chockande kallt för jag skyndade mig i, jag hade nämligen en okänd man bakom mig som ville åt stegen... Men tack vare honom så fegade jag inte ur iaf.
Sen vart det frisbee i funkabo med Sebastians gäng, lite för varm för att springa fram och tillbaka i gastande sol! Men riktig trevligt med tee och vattenpipa som avslut i oxhagen =)

Ikväll blir det vinkväll med Johanna =) gutt gutt gutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback